Her er kurset for dig, som har behov for at styrke dine digitale kompetencer. Vi klæder dig på, så du mestrer de mange funktioner i Office 365. Kurset giver dig et stærkt fundament, og gør dig parat til at arbejde i en virksomhed i digital udvikling.

Virksomheder efterspørger medarbejdere der kan varetage forskellige opgaver og koordinere på tværs af arbejdsområder og organisationen. På kurset Grundlæggende IT får du værktøjer der klæder dig godt på til dit kommende job.

Du lærer at arbejde professionelt med de grundlæggende og avancerede funktioner i Office-pakken, som gør at du effektivt får løst de daglige opgaver på jobbet. På kurset får du indsigt i hvordan du opbygger professionelle dokumenter og præsentationer, databehandling. Du får desuden kendskab til planlægnings – og projektværktøjer, samt hvordan du afholder møder via Teams.

Min oplevelse med nyledige.dk, lige fra tilmelding på kurset, afviklingen, instruktøren, guideningen og afsluttende test med bevis, var aldeles positiv. Flere ledige fortjener, at kunne vælge jeres ukomplicerede kursustilbud.
Berit, kursist hos Nyledige.dk

Fjernundervisning

Kurset er for dig som ønsker at blive fortrolig med de grundlæggende funktioner i Office 365. Det forudsættes, at du har lidt erfaring med brug af computer og Internet, da en del af kurset foregår som fjernundervisning.

Din underviser støtter og hjælper dig igennem hele forløbet.

Er du i tvivl om noget? Ring til os på 7022 7226 eller skriv til os på info@nyledige.dk.

Kursusmateriale på dansk

Kursusmaterialet på dette kursus er dansksproget

Edutasia er en af landets største producenter af e-learning og læringsteknologi med mere end tyve års erfaring med håndtering og gennemførsel af e-learning og fjernundervisning.

I har været utrolig nemme at komme i kontakt med, og I har også været hurtige til at vende tilbage ved eventuelle spørgsmål over mail.
Stephanie, kursist hos Nyledige.dk

AMU-Priser:

AMU-pris: DKK 9.644 (ikke ledige som opfylder kravene for voksenuddannelse)
Fjernundervisning (uden for AMU-målgruppe): DKK 23.740,57

Kursusprisen er taksameterbestemt ved jobrettet uddannelse.

Et års fuld adgang til Microsoft Office 365 er inkluderet i kurset.

Du skal benytte din egen computer igennem hele forløbet.

Opstartsgaranti

Kurset udbydes med opstartsgaranti.

Dermed kan du være sikker på, at kurset afholdes med start og slut på de oplyste datoer.

Din underviser på kurset:

Din underviser på kurset er Karina Breum. Karina er uddannet teknisk designer, datanom og voksenunderviser. Hun har været ansat på Udviklingscenter Syd, som er en del af Haderslev Handelsskole, i 22 år, hvor hun blandt andet underviser på et væld af IT-kurser.

Karina har også diplomuddannelsen i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og fungerer ligeledes som karriere- og studievejleder på EUD/EUX.

Planlagte kursusforløb

  • Online

    28. februar 2022

    • GRLIT-6623-280222-FU-DA

      • Starter 28. februar 2022
      • Slutter 8. april 2022
      • Dette kursus er på dansk

      De oplyste tilstedeværelsesdage afholdes som online-undervisning.

    • Fremmøde

      • 28. februar
      • 2. marts
      • 4. marts
      • 7. marts
      • 9. marts
      • 11. marts
      • 14. marts
      • 16. marts
      • 18. marts
      • 21. marts
      • 23. marts
      • 25. marts
      • 29. marts
      • 30. marts
      • 1. april
      • 4. april
      • 6. april
      • 8. april
    • Fjernundervisning

      Fjernundervisning er undervisning i form af e-learning og opgaveløsning, som du følger hjemmefra. Gennem hele forløbet er du i dialog med din underviser gennem bl.a. webinarer og debatfora. Din underviser er også din eksaminator.

Skal vi ringe dig op?

Ja, tak - jeg vil gerne vide mere om, hvordan jeg kommer på Grundlæggende IT

Er du jobkonsulent?

Du kan tilmelde en borger til et kursusforløb, hvis du på forhånd har aftalt det med vedkommende og har fået tilladelse til at overføre borgerens personoplysninger til Nyledige.

Jobkonsulent: Reservér plads til en borger på GRLIT

Formularens oplysninger overføres til Nyledige.dk via en sikker, krypteret forbindelse.
Vær meget opmærksom på, at du som databehandler har et ansvar for borgerens personoplysninger.
Du skal sikre dig på forhånd, at du har hjemmel til at tilmelde borgeren.

Når du reserverer en plads til en borger på et kursus, har vi brug for nogle oplysninger om borgeren. Vi skal bruge borgerens fødselsdato, navn og adresse. Vi skal også have borgerens e-mail adresse og et telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med vedkommende.

Vi behandler oplysningerne forsvarligt og fortroligt, men både du og borgeren skal være opmærksomme på, at vi i nogle tilfælde har brug for at kunne dele dem med andre. Det kan f.eks. være den samarbejdspartner, som står for afholdelsen af kurset, eller det kan være underviseren på kurset.

Du kan læse mere om Nyledige.dks persondatapolitik her (åbner i en ny fane)

Jobcenter

Kursus

Borger

Emner på kurset:

Modul 1 | Microsoft Windows

Bliv fortrolig med Windows og de mange muligheder styresystemet rummer. Du får blandt andet et indgående kendskab til mappestrukturen og lærer også, hvordan du gemmer, sletter og kopierer filer.

Emner:

  • Styresystemets brugerflade og anvendelsesmuligheder
  • Opret filer og mapper
  • Kendskab til computerens mappestruktur
  • Gemme, flytte, slette, kopiere og genfinde filer
  • Kendskab til forskellige program- og filtyper

Microsoft Windows blev lanceret i 1985 og er verdens mest udbredte styresystem til computere. Flere end en milliard mennesker verden over bruger Windows.

Måske kender du dette billede?

Det var standardbilledet på Windows XP som udkom i 2001. Billedet er taget af den amerikanske fotograf Charles O'Rear i Sonoma County i Californien, og regnes for det billede som er set af flest mennesker. Nogensinde!

Modul 2 | Microsoft Word

Microsoft Word er et af verdens mest udbredte tekstbehandlingsprogrammer. Du lærer at arbejde med Words mange muligheder - uanset om det er til mindre breve eller lange opgaver og rapporter. Med Word kan du oprette, redigere, gemme og udskrive elektroniske dokumenter, som du efterfølgende kan dele og samarbejde med kolleger om.

Emner:

  • Skrive, formatere og redigere tekster
  • Definere sideopsætning
  • Programmets tabelfunktion
  • Indsætte, placere og bearbejde billeder
  • Indsætte og redigere programmets grafiske objekter
  • Anvende programmets tegneværktøjer
  • Brevfletning
  • Typografier og skabeloner
  • Layoutmæssige virkemidler og deres effekt
  • Tekstbehandlingsfunktion til tekstopstilling, visualisering og effektivisering
  • Lær at bruge Words mest effektive funktioner i forhold til opgaven, du skal løse. For eksempel i forbindelse med elektronisk samarbejde, deling af filer, korrekturlæsning med mere.

Modul 3 | Microsoft Outlook

Lær at bruge alle Outlooks forskellige værktøjer til brug i hele virksomhedens kommunikations- og planlægningsopgaver. Bliv fortrolig med de mange muligheder i både mail, kalender og opgavestyring.

Emner:

  • Kommunikationssystems brugerflade og funktioner
  • Anvende et mailsystem
  • Formulere gode og læsevenlige mails
  • Anvende links og vedhæfte filer
  • Anvendelse og automatisering af e-mails
  • Møde- og aftaleaktiviteter
  • Planlægningsopgaver
  • Opgavestyring
  • Opstillingsmuligheder i tekster med tabulatorer, spalter og punktopstillinger
  • Samarbejde elektronisk om skrivning af dokumenter
  • Struktur på længere tekster
  • Typografier til fx overskriftsformatering og -nummerering
  • Sidehoved og -fod
  • Definere sideopsætning
  • Oprette forside, indholdsfortegnelse, stikordsregister, fodnoter, hyperlinks, bogmærker og krydshenvisninger

Modul 4 | Microsoft Excel

Regnearks-programmet Excel er et at de stærkeste værktøjer til beregninger, analyse og præsentation af alle virksomhedens datamængder. Lær Excel helt fra bunden, og bliv virksomhedens superbruger i regneark!

Emner:

  • Oprette nye og redigere eksisterende regneark
  • Oprette enkle formler
  • Sortere og filtrere data
  • Definere sideopsætning til udskrivning
  • Arbejde med flere ark
  • Oprette formler på tværs af flere regneark
  • Automatisere regnearket ved hjælp af de indbyggede funktioner og faciliteter
  • Grafisk fremstilling med diagrammer og liste
  • Analysere store datamængder ved hjælp af pivot-tabeller
  • Præsentere de analyserede data ved hjælp af diagrammer
  • Håndtere store datamængder
  • Udtrække oplysninger til viderebearbejdning
  • Anvendelse af låste celler, makroer og modeller

Modul 5 | Microsoft Powerpoint

Lær at oprette flotte og professionelle præsentationsmaterialer til brug ved fremlæggelser på møder og oplæg såvel som til markedsføring og annoncering på storskærme og lignende.

Emner:

  • Fremstille grafisk præsentationsmateriale
  • Værktøjets layoutprincipper på et grundlæggende niveau
  • Tilrettelægge præsentationen på en hensigtsmæssig måde
  • Brug af tekstbokse og illustrationer
  • Brug af billeder og film
  • Visuelle effekter
  • Sideopsætning
  • Filformater til deling, fremvisning eller til brug i andre programmer

Modul 6 - Microsoft Teams

Bliv bedre til at arbejde med kolleger og samarbejdspartnere online. Dine dokumenter, fotos, videoer, chathistorik og mødenotater er der altid, så det er lettere at arbejde sammen på tværs af organisationer og grupper.

Emner:

  • Koordinerings- og planlægningsopgaver
  • Samle og strukturere materiale
  • Online møder og arbejdsgrupper
  • Oprette nye teams og kanaler
  • Ændre indstillinger for notifikationer og status
  • Dele filer med andre og oprette chat-beskeder
  • Planlægge møde og oprette lydopkald og videomøder
  • Brug af private rum under et møde

Modul 7 - Microsoft Project

Lær at bruge MS Project til at strømline projekter. Programmet hjælper med at give et godt og dybdegående overblik også visuelt, uanset hvor mange der deltager i projektet. Du bliver i stand til at skabe rammerne for god kommunikation og samarbejde, så alle kan følge med i projektet, uanset hvor man geografisk sidder og arbejder fra.

Emner:

  • Planlægge, oprette, vedligeholde og styre projekter
  • Indtaste aktiviteter
  • Analysere på aktiviteternes indbyrdes afhængigheder
  • Følge op på projekter
  • Udforme relevante udskrifter

Efter gennemført forløb vil du kunne varetage en administrativ rolle og samarbejde tværfagligt i dit kommende job.

Kursets opbygning

Kurset er på 30 dage og består af fjernundervisning. Kurset kan kun gennemføres som ét samlet forløb.

Kursusforløbet er sammensat af nedenstående kursusmål fra arbejdsmarkedsuddannelserne.

Du modtager kompetencegivende bevis for gennemførte kursusmål.

Tekstbehandling, Microsoft Word

  • 47217 Indskrivning og formatering af mindre tekster

  • 47215 Opstillinger og layout i tekst

  • 47212 Brug af grafik i et tekstbehandlingsprogram

  • 44350 Standardisering af virksomhedens dokumenter

  • 40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling

  • 47214 Håndtering og strukturering af længere tekster

  • 40776 Samarbejde om dokumenter

  • 44354 Fletning af dokumenter til masseproduktion

Regneark, Microsoft Excel

  • 47218 Anvendelse af regneark til enkle beregninger

  • 44346 Design og automatisering af regneark

  • 40750 Præsentation af tal i regneark

  • 40754 Anvendelse af pivottabeller

  • 40748 Anvendelse af store datamængder i regneark

Præsentation, Microsoft PowerPoint

  • 44373 Anvendelse af præsentationsprogrammer

E-mail- og kalenderstyring, Microsoft Outlook

  • 40749 Effektiv anvendelse af e-mail og kalendersystemer

  • 47293 E-mail til jobbrug

Elektronisk samarbejdsrum, Microsoft Teams

  • 46490 Anvendelse af elektronisk samarbejdsrum på job

Projektledelse og -styring, Microsoft Project

  • 49445 Projektledelse

  • 40343 Projektstyring med IT-værktøj

Styresystem, Microsoft Windows

  • 44371 Jobrelateret brug af styresystemer

  • ms-excel-kursus-for-ledige.png
  • ms-outlook-kursus-for-ledige.png
  • ms-project-kursus-for-ledige.png
  • ms-teams-jobrettet-uddannelse.png
  • ms-windows-it-kursus-for-ledige.png
  • ms-word-jobrettet-uddannelse.png
  • powerpoint-jobrettet-uddannelse.png

Hvor i landet er kurset godkendt?

image

National positivliste

Kurset i grundlæggende IT er godkendt som jobrettet uddannelse, og fremgår af den nationale positivliste.

Er du berettiget til jobrettet uddannelse, er det din A-kasse som skal godkende din deltagelse. Læs mere om jobrettet uddannelse her.

Yderst tilfreds med Nylediges hjælpsomme service og kommunikation, både ift. den konkrete undervisning, samt den (minimale) administrative kontakt jeg har haft med Nylediges administration.
Rune, kursist hos Nyledige.dk
I har altid været så søde og rare, når man ringede til jer med det ene eller andet problem.
Henriette, kursist hos Nyledige.dk

AMU målformuleringer

Øger kurset mine jobmuligheder?

image

Kompetencer indenfor kontorsoftware - særligt tekstbehandling, regneark og e-mail - er forudsætninger for at kunne bestride kontorjobs. Det gælder også for mange andre typer jobs, selvom det ikke altid er defineret præcist i jobannoncerne.

Der er normalt mellem 900 og 1.500 ledige jobs for dig med gode kompetencer indenfor kontorsoftware. Se lille udsnit af dem herunder.

Undervisningsplan

Der er mulighed for reguleringer i forhold til tidsplanen, efter dialog mellem underviser og deltagere hvis der opstår behov for ændringer.

Undervisningsplanen består af perioder med både selvstudier og online tilstedeværelse, som tilgås via Mit Nyledige. Onlinemøder afvikles over Microsoft Teams.

Om AMU-prøver

De AMU-fag, som dette forløb består af, afsluttes alle med en lille prøve. Prøverne består oftest af små quizzer. De kan både hjælpe dig med at finde de af kursets emner, hvor du er stærkest, og de emner, hvor du måske skal fokusere lidt flere kræfter. Du får en grundig orientering om prøverne på kursets første dag.

Dag 1 | Indskrivning og formatering af mindre tekster (47217)

  • Uge 1

    Introduktion:
    • Oversigt over dagen
    • Amu-målbeskrivelse
    • Afsluttende prøve
    • Beviser
    • Evaluering
    • Præsentation af underviser/deltagere
    • Classroom
    • Opbygning af materialet
    • Kontaktoplysninger (teams, mobil og mail)
    • Ugeplan/mødetidspunkter
    Materialer:

    - Teammøder til tilstedeværelsesundervisningen
    - Link til multitest
    - Velkommen

    • Intro
    • Målbeskrivelse for alle fag
    • Information om afsluttende prøve og beviser
    • Kontaktoplysninger
    • Undervisningsplan for de kommende 29 dage
    Opstart på Indskrivning og formatering af mindre tekster (47217)
    • Brugergrænsefladen
    • Faner, bånd og værktøjer
    • Basisfunktioner til indskrivning og formatering af tekster
  • Arbejde selvstændigt med materialet til amu-målet i faget Indskrivning og formatering af mindre tekster (47217).

    Dan dig et overblik over Mit Nyledige og det tilhørende undervisningssystem Classroom. Læs målbeskrivelsen for de enkelte mål samt informationsmaterialet i velkomstmodulet.

    Indhold:

    • Ændring og formatering af skrifter
    • Afsnitsformatering
    • Stavekontrol
    • Sideopsætning
    • Margener
    • Sidenummerering
    • Tabeller og lister
    • Formatering af tabeller
    • Sortering af data
    • Filtrering af data

Dag 2 | Indskrivning og formatering af mindre tekster (47217)

  • Fortsættelse fra dag 1.

  • Amu-prøve i faget Indskrivning og formatering af mindre tekster (47217).

Dag 3 | Opstillinger og layout i tekst (47215)

  • Introduktion til:

    • Punktopstilling
    • Tabulatorer
    • Indrykning
    • Spalter
    • Punktopstillinger
    • Opstillinger i flere niveauer
    • Indrykninger af tekster
    • Sidens design og layout
    • Tabelformateringer
    • Autoformater
    • Celletypografier
    • Tabulatorer
    • Spalter

Dag 4 | Opstillinger og layout i tekst (47215)

  • Fortsættelse fra dag 3.

  • Amu-prøve i faget Opstillinger og layout i tekst (47215).

Dag 5 | Brug af grafik i et tekstbehandlingsprogram (47212)

  • Introduktion til:

    • Grafik og tekster
    • Indsættelse af billeder
    • Formatering af billeder
    • Vandmærker og baggrunde
    • Tekstbokse
    • Figurer
    • Diagrammer
    • Formatering af objekter
    • Placering og rotation af objekter
    • Gruppering og opdeling
    • Wordart
    • SmartArt
    • Organisationsdiagrammer
  • Amu-prøve i faget Brug af grafik i et tekstbehandlingsprogram (47212).

Dag 6 | Standardisering af virksomhedens dokumenter (44350)

  • Uge 2

    Introduktion til:

    • Standardisering af dokumenter
    • Layout og standardiseringer
    • Hurtige dele
    • Typografier
    • Indbyggede skabeloner
    • Oprettelse af egne skabeloner
    • Kontrolelementer
  • Amu-prøve i faget Standardisering af virksomhedens dokumenter (44350)

Dag 7 | Effektiv anvendelse af tekstbehandling (40755)

  • Introduktion til:

    • Brug af tekstfelter, billeder og figurer
    • Opstillinger af tekster
    • Oprettelse af formularer
    • Datofelt
    • Rullelister
    • Tekstfelter
    • Datovælger
    • Afkrydsningsfelter
    • Alternativknapper
    • Korrekturlæsning
    • Effektivisering - eksempelvis med indstillinger
  • Amu-prøve i faget Effektiv anvendelse af tekstbehandling (40755)

Dag 8 | Håndtering og strukturering af længere tekster (47214)

  • Introduktion til:

    • Arbejdet med længere tekster. For eksempel i forbindelse med rapportskrivning.
    • Opret indholdsfortegnelser
    • Dokumentets udseende
    • Forsider
    • Sidelayout
    • Indeks/stikordsregister
    • Fod- og slutnoter
    • Bogmærker
    • Krydshenvisninger
    • Hyperlink
  • Amu-prøve i faget Håndtering og strukturering af længere tekster (47214)

Dag 9 | Samarbejde om dokumenter (40776)

  • Introduktion til:

    • Samarbejde elektronisk om dokumenter
    • Kommentarer
    • Korrekturredskaber
    • Skrivebeskyttelse af dokumenter
    • Sammenligning af dokumenter
    • Introduktion til deling af dokumenter på en SharePoint-server
    • Gemme, åbne og redigere dokumenter i et dokumentbibliotek
    • Versionsstyring i et dokumentbibliotek
  • Amu-prøve i faget Samarbejde om dokumenter (40776)

Dag 10 | Fletning af dokumenter til masseproduktion (44354)

  • Introduktion til:

    • Fletning af dokumenter til breve, mails og etiketter.
    • Brevfletning
    • Oprettelse af datakilde
    • Redigering, sortering og filtrering af datakilde
    • Fletning med andre filtyper som datakilde
    • Fletning til adresseliste
    • Fletning til etiketter
    • Fletning til mails
    • Øvrige brevfletningsfelter
  • Amu-prøve i faget Fletning af dokumenter til masseproduktion (44354)

Dag 11 | Anvendelse af regneark til enkle beregninger (47218)

  • Uge 3

    Introduktion til:

    • Brugergrænsefladen
    • Genvejstaster
    • Faner, bånd og værktøjer
    • Basisfunktioner til enkle beregninger
    • Indskriv og rediger tal og tekst
    • Celler
    • Markere celler
    • Kopier, flyt og indsæt
    • Søg og erstat
    • Slette og indsætte rækker og kolonner
    • Definere kolonnebredde og rækkehøjde
    • Formater regneark
    • Formler
    • Indbyggede funktioner
    • Ark
    • Tabeller
    • Visninger
    • Udskriv

Dag 12 | Anvendelse af regneark til enkle beregninger (47218)

  • Fortsættelse fra dag 11.

  • Amu-prøve i faget Anvendelse af regneark til enkle beregninger (47218)

Dag 13 | Design og automatisering af regneark (44346)

  • Introduktion til:

    • Arbejde med navngivne celler og områder
    • Formateringer og talformater
    • Funktioner
    • Navngivning af celle/ -område
    • Automatisk formatering
    • Betinget formatering
    • Brugerdefinerede talformater
    • Specielle indsætningsmuligheder
    • Beskyttelse
    • Funktioner
    • Målsøgning
    • Datavalidering
    • Administration af regneark
    • Sammenkædninger

Dag 14 | Design og automatisering af regneark (44346)

  • Fortsættelse fra dag 13.

  • Amu-prøve i faget Design og automatisering af regneark (44346).

Dag 15 | Præsentation af tal i regneark (40750)

  • Introduktion til:

    • Præsentation af tal i regneark.
    • Celletypografi & Tema
    • Tabeller
    • Betinget formatering
    • Diagrammer
    • Diagramværktøjer
  • Amu-prøve i faget Præsentation af tal i regneark (40750).

Dag 16 | Anvendelse af pivottabeller (40754)

  • Uge 4

    Introduktion til:

    • Pivottabeller
    • Klargøring af data
    • Anvendelse af pivottabeller
    • Talformater
    • Gruppefelter
    • Sorter data
    • Filtrer data
    • Værdifeltindstillinger
    • Brugerdefinerede beregninger
    • Præsentér data
    • Brug af eksterne data
  • Amu-prøve i faget Anvendelse af pivottabeller (40754).

Dag 17 | Anvendelse af store datamængder i regneark (40748)

    • Tilpasning af brugerfladen til håndtering af store datamængder
    • Låse celler og beskytte regneark
    • Betinget formatering
    • Tilretning og optimering af data
    • Udtræk af data
    • Stavekontrol og autokorrektur
    • Opslagsfunktion
    • Anvendelse af sortering, filtrering og subtotaler
    • Import af data til Excel
  • Amu-prøve i faget Anvendelse af store datamængder i regneark (40748).

Dag 18 | Jobrelateret brug af styresystemer (44371)

  • Introduktion til:

    • Brug af Windows
    • Stifinder
    • Mapper og filtyper
    • Skrivebordet
    • Programmer
    • Proceslinje
    • Værktøjslinjer i proceslinjen
    • Jobliste
    • Håndtering af mapper og filer
    • Filtyper/ Zip-filer
    • Drev
    • Windows Update / Antivirus
    • Genveje til programmer og filer
    • Oplysninger om computeren
    • Kontrolpanel
    • Systemværktøjer
    • Diskdefragmentering/ diskoprydning
    • Sikkerhedskopiering /systemgendannelse
    • Systemoplysninger

Dag 19 | Jobrelateret brug af styresystemer (44371)

  • Fortsættelse fra dag 18.

  • Amu-prøve i faget Jobrelateret brug af styresystemer (44371).

Dag 20 | E-mail til jobbrug (47293)

  • Introduktion til:

    • Indbakke og mapper
    • Kalender og opgaver
    • Kontaktpersoner og grupper
    • Oprettelse af mails
    • Indstillinger
    • Håndtering af e-mails
    • Mappestruktur
    • Funktioner i Outlook
    • Vedhæfte filer
    • Oprette signaturer
    • Oprette regler
    • Autosvar
    • Kategorier
    • Kommunikation
    • Kontaktpersoner
    • Kalender
    • Opgavestyring

Dag 21 | E-mail til jobbrug (47293)

  • Uge 5

    Fortsættelse fra dag 20.

  • Amu-prøve i faget E-mail til jobbrug (47293).

Dag 22 | Effektiv anvendelse af e-mail og kalendersystemer (40749)

  • Introduktion til:

    • Effektivisering af e-mail og kalender
    • Signaturer i mails
    • Autosvar
    • Kalenderen i Outlook
    • Deling og stedfortræder-funktion
    • Mødeindkaldelse
    • Kontaktpersoner
    • Flag og farvekategorier
    • Opgavestyring
    • Regler
    • Sikkerhedskopi
    • Simpel opsætning af Outlook
  • Amu-prøve i faget Effektiv anvendelse af e-mail og kalendersystemer (40749).

Dag 23 | Anvendelse af præsentationsprogrammer (44373)

  • Introduktion til:

    • Brugergrænsefladen
    • Genvejstaster
    • Faner, bånd og værktøjer
    • Oprettelse og brug af præsentationer
    • Tekstbokse
    • Billeder og film
    • Illustrationer
    • Diagrammer
    • SmartArt-grafik
    • Visuelle effekter
    • Genbrug af slide
    • Animering af tekster og objekter
    • Sideopsætning
    • Færdiggørelse
    • Noter
    • Gemme som andre formater
    • Udskrivning

Dag 24 | Anvendelse af præsentationsprogrammer (44373)

  • Fortsættelse fra dag 23.

  • Amu-prøve i faget Anvendelse af præsentationsprogrammer (44373).

Dag 25 | Anvendelse af elektronisk samarbejdsrum på job (46490)

  • Introduktion til:

    • Elektronisk samarbejdsrum.
    • Elektronisk samarbejdsrum
    • OneDrive
    • Kommentarer og noter.
    • Strukturering af filer
    • SharePoint-server
    • Skype / Teams
  • Amu-prøve i faget Anvendelse af elektronisk samarbejdsrum på job (46490).

Dag 26 | Projektstyring med IT-værktøj (40343)

  • Uge 6

    Introduktion til:

    • Projektstyring med Microsoft Project.
    • Planlægningsprincipper
    • Opstart af et nyt projekt
    • Definering af arbejdstid
    • Registrering/indtastning af opgaver
    • Ressourcer
    • Rapportering
    • Planlægge, starte og gennemføre nye projekter

Dag 27 | Projektstyring med IT-værktøj (40343)

  • Fortsættelse fra dag 26.

  • Amu-prøve i faget Projektstyring med IT-værktøj (40343).

Dag 28 | Projektledelse (49445)

  • Introduktion til:

    • Projektledelse.
    • Introduktion til ledelse
    • Egen lederstil
    • Delegering
    • Situationsbestemt ledelse
    • Forandringsledelse
    • Kommunikation
    • Konflikthåndtering

Dag 29| Projektledelse (49445)

    • Fortsættelse fra dag 28.

Dag 30 | Projektledelse (49445) og afslutning på kurset

    • Opsamling på hele kursusforløbet.
    • Evaluering i viskvalitet.dk
    • Arbejde selvstændigt videre med modulet Projektledelse.
  • Amu-prøve i faget Projektledelse (49445).

Reservér en plads på KURSUS

Når du reserverer en plads på et kursus, har vi brug for at indsamle nogle oplysninger om dig. Vi skal bruge din fødselsdato, dit navn og din adresse. Vi skal også have din e-mail adresse og et telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.

Afhængigt af din situation skal vi også bruge oplysninger om dit Jobcenter (hvis du er ledig) eller din arbejdsplads (hvis du er i job).

Vi behandler dine oplysninger forsvarligt og fortroligt, men gør opmærksom på, at vi har i nogle tilfælde har brug for at kunne dele dem med andre. Det kan være en jobkonsulent, som skal bevilge kurset; det kan være den samarbejdspartner, som står for afholdelsen af kurset; eller det kan være underviseren på kurset.

Du kan læse mere om Nylediges persondatapolitik her (åbner i en ny fane)

Hvilken beskrivelse passer på dig?

    • Når du selv betaler for kurset, skal du ikke udfylde mere på denne side.
      Du kan fortsætte til næste side.

Udfyld og indsend formularen med dine personlige oplysninger - så reserverer vi en plads til dig